آموزش فرار از سر خوردن ماشین



نکته:این مطالب بر گرفته از تجربیات شخصی این جانب از محل کار سردسیر و یخبندان و

پر گل خود میباشد نواقص آن را بر این بنده حقیر ببخشین.

  ابتدا قبل از هر چیز سعی کنین آرامش خود را از دست ندهید و به موارد زیر توجه کنین:

_در وضعیت مناسب و با آمادگی کامل و دو دستی پشت فرمان قرار گیرید.

_سرعت مناسب رو انتخاب کنین .

- فاصله مطلوب که در هنگام یخبندان معمولا 3 الی 4برابر حد معمول است.

_ هرگز روی پدال ترمز نکوبید زیرا چرخها قفل میکند و فرمان از دست می رود.

_ در هنگامی که انتهای خودرو به سمتی پیچید فرمان را به همان سمت بچرخانید

         (یعنی اگر انتهای ماشین به چپ منحرف شد و شما به سمت چپ میرفتین فرمان را

         به سمت همان چپ بچرخانید و با گاز ماشین را کنترل کنین نه ترمز.)

_ ماشین را با پدال گاز کنترل کنین یعنی اگر سرعت زیاد شد بجای ترمز پا رو از روی

        پدال برمی داریم و حتی اگه حس کردین می تونین بیشتر گاز بدین.

_ اگر توقف کامل کردین و دیگه نمی تونستین راه بیوفتین گاز زید ندین تا بکسوات نکنه

      آرام و با نیم کلاچ و حتی می تونین با چند حرکت رفت و برگشت تدریجی راه بیوفتین.

_ سعی کنین با رعایت فاصله و سرعت با گاز تا می توانید مجبور به توقف کامل نشوید زیرا

     امکان دارد حرکت مجدد سخت باشد.

_ترمز ها رو خیلی نرم ودر 3 مرحله تدریجی بگیرین اگر مجبور شدین.

_ اگر دیدین دیگه کاری از دستتون بر نمیاد و دیر شده و دارین به جدول برخورد میکنید

     و چرخهاتون و فرمونتون قفله و تاثیری در جهت و ترمز ندارین حداقل فرمان را به جهت

    مخالف بچرخانید تا ابتدا رینگ بیرون زده از گلگیر به جدول برخورد کند و از خسارت به

    بدنه جلوگیری شود. واگر خدای نکرده جدولی نبود و سرعت هم بیشتر بود سعی

   کنین سرتون رو از برخورد با ستون و .... حفظ کنین دعا و توبه هم فراموش نشه(شوخی)

من تمام سعی خودمو کردم کپی نیست تجربیات خودم بودن.

مرسی