آموزش فرار از سر خوردن ماشین &عکس
نکته:این مطالب بر گرفته از تجربیات شخصی این جانب از محل کار سردسیر و یخبندان و
پر گل خود میباشد نواقص آن را بر این بنده حقیر ببخشین.
ابتدا قبل از هر چیز سعی کنین آرامش خود را از دست ندهید و به موارد زیر توجه کنین:
_در وضعیت مناسب و با آمادگی کامل و دو دستی پشت فرمان قرار گیرید.
_سرعت مناسب رو انتخاب کنین .
- فاصله مطلوب که در هنگام یخبندان معمولا 3 الی 4برابر حد معمول است.
_ هرگز روی پدال ترمز نکوبید زیرا چرخها قفل میکند و فرمان از دست می رود.

_ در هنگامی که انتهای خودرو به سمتی پیچید فرمان را به همان سمت بچرخانید
(یعنی اگر انتهای ماشین به چپ منحرف شد و شما به سمت چپ میرفتین فرمان را
به سمت همان چپ بچرخانید و با گاز ماشین را کنترل کنین نه ترمز.)

_ ماشین را با پدال گاز کنترل کنین یعنی اگر سرعت زیاد شد بجای ترمز پا رو از روی
پدال برمی داریم و حتی اگه حس کردین می تونین بیشتر گاز بدین.
_ اگر توقف کامل کردین و دیگه نمی تونستین راه بیوفتین گاز زید ندین تا بکسوات نکنه
آرام و با نیم کلاچ و حتی می تونین با چند حرکت رفت و برگشت تدریجی راه بیوفتین.

_ سعی کنین با رعایت فاصله و سرعت با گاز تا می توانید مجبور به توقف کامل نشوید زیرا
امکان دارد حرکت مجدد سخت باشد.

_ترمز ها رو خیلی نرم ودر 3 مرحله تدریجی بگیرین اگر مجبور شدین.
_ اگر دیدین دیگه کاری از دستتون بر نمیاد و دیر شده و دارین به جدول برخورد میکنید
و چرخهاتون و فرمونتون قفله و تاثیری در جهت و ترمز ندارین حداقل فرمان را به جهت
مخالف بچرخانید تا ابتدا رینگ بیرون زده از گلگیر به جدول برخورد کند و از خسارت به
بدنه جلوگیری شود. واگر خدای نکرده جدولی نبود و سرعت هم بیشتر بود سعی
کنین سرتون رو از برخورد با ستون و .... حفظ کنین دعا و توبه هم فراموش نشه(شوخی)

من تمام سعی خودمو کردم کپی نیست تجربیات خودم بودن.
مرسی